Český jazyk Anglický jazyk Facebook

Albatros D.V

jednomístný stíhací letoun

Inspektorát německého letectva – Idflieg projevil zájem o vylepšení letounu Albatros D.III a objednal vývoj nového typu v dubnu roku 1917. Protože označení D.IV obdržel experimentální vývojový letoun, přímý následovník D.III byl pátým Albatrosem kategorie „D“.

D.V měl nový trup s eliptickým průřezem, který zredukoval rovné plochy trupu svého předchůdce. Větší oválné svislé ocasní plochy byly převzaty z verze D.III vyráběné pobočkou Ostdeutsche Albatros Werke. Křídla zůstala téměř stejná, jen horní se přiblížilo k trupu o deset centimetrů a dolní bylo zavěšeno bez přechodových krytů. Přepracováno bylo také lanové vedení řízení křidélek. První exempláře měly velkou opěrku hlavy, kterou však piloti obvykle odstranili, protože překážela ve výhledu směrem dozadu. Díky konstrukčním úpravám konstruktéři dosáhli úspory hmotnosti 50 kg.

V říjnu roku 1917 byla zahájena výroba varianty D.Va s původním lanovým řízením křidélek z D.III, které zajišťovalo lepší odezvu v řízení. Křídla z letounů D.III a D.Va byla v podstatě zaměnitelná. Díky pokračujícímu úsilí vyřešit trvající problém s vibracemi dolního křídla dostal jeho hlavní nosník kovové vyztužení, závěsy mezikřídlových vzpěr byly také posíleny. Tyto modifikace samozřejmě vedly k zvýšení hmotnosti letounu. Zatímco bylo nejvíce strojů D.V vybaveno motorem Mercedes D.IIIa o výkonu 170 k (127 kW), pozdější D.V i všechny D.Va poháněl motor Mercedes D.IIIaü s vysokým kompresním poměrem a výkonem 180k (134kW). Typ D.Va byl posledním vývojovým letounem firmy Albatros vycházející z typu D.I a také posledním typem dodaným Albatrosem armádě během první světové války.

Navzdory známým nedostatkům a celkové zastaralosti bylo továrnami Albatros a OAW vyrobeno přibližně 900 strojů D.V a 1612 strojů varianty D.Va. Ještě v květnu roku 1918 bylo na západní frontě používáno 131 D.V a 928 D.Va. Poté, když byla výroba tohoto typu ukončena jejich počet výrazně klesal a byl postupně nahrazován novým moderním letounem Fokker D-VII. Albatrosy se však na frontě používaly až do uzavření příměří.
Rozpětí:9,05 m
Délka:7,33 m
Max. rychlost:185 km/h
Vytrvalost:2h
Motor:Řádový kapalinou chlazený Mercedes D.IIIaü
Výkon motoru:180 hp
Výzbroj:Dva synchronizované kulomety Spandau MG8/15 ráže 7,92mm

Albatros D.V (maketa)

Maketa slavné německé stíhačky je určena převážně ke statickým ukázkám a marketingovým účelům. Křídlo je dřevěné, trup ze sklolaminátových vláken s věrnou replikou kokpitu. Zvolená metoda výroby zaručuje stálost exponátu.

Ideální pro potřeby filmu a natáčení reklamních spotů !

Rozpětí:9,05 m
Délka:7,33 m
Marking:Dle přání zákazníka.

Cena vč. DPH: £42,532.00
Albatros D.V
Filmová maketa Albatrosu D.V
Filmová maketa Albatrosu D.V