Český jazyk Anglický jazyk Facebook

Fokker E-III

jednomístný, stíhací letoun

Fokkerovy stíhačky série E z první světové války patřily mezi první jednoplošná, skutečně bojová letadla, která svou výzbrojí a taktikou používanou jejich piloty přispěla k posunu v technologii tehdy nově vzniklé, ale rychle se rozvíjející metodiky vzdušného boje.

Původní E-I byly zařazeny do služby v létě 1915. Jejich význam spočíval především v zástavbě synchronizovaného kulometu, který mohl díky přerušovacímu zařízení bezpečně střílet skrz okruh vrtule. Po nich následovalo několik vylepšených modelů včetně nejznámějšího E-III, který byl nasazen v letech 1915 – 1916. Toto letadlo bylo jednou z vůbec prvních opravdových stíhaček a pomohlo Německu získat na přelomu let 1915 – 1916 masivní vzdušnou nadvládu. Britové je nazývali „Fokkerovo koště“ neboť v těchto letech doslova vymetlo spojenecké letectvo z oblohy. Piloti Fokkerů série E, přezdívaných „Eindecker“, včetně známých německých es Maxe Immelmanna a Oswalda Bölckeho, byli autory několika vůbec prvních bojových manévrů používaných ve vzdušných soubojích.

Celkem asi 150 kusů vyrobených E-III přineslo svým pilotům nehynoucí slávu, ale pak je stále se zrychlující vývoj bojových letounů odsunul do pozadí. Přesto letadla série E-III pomohla ustanovit několik pravidel vzdušného boje a navždy změnit válečnou strategii. Od té doby měla letadla hrát stále důležitější roli v průběhu válečných konfliktů a způsobu jejich vedení.
Rozpětí:10 m
Délka:7,2 m
Max. rychlost:140 km/h na hladině moře
Vytrvalost:2h 45 minut
Motor:Rotační devítiválcový motor Oberursel UI
Výkon motoru:100 hp
Výzbroj:Synchronizovaný kulomet Spandau MG8
ráže 7,92mm

Fokker E-III (ULL)


Ocelovými lany ztužený středoplošník, zmenšený na 75% velikosti předlohy. Na rozdíl od originálu je křídlo dřevěné s profilem Göttingen 396.modif. a stroj je místo překrucováním řízen klasickými křidélky. Trup je svařovaná příhradovina obdobného typu.

Stroj s nápisem na krytu motoru „FRECHDACHS“ patřil k letce Jasta 5, a byl pilotován německým stíhacím esem Karl Hanz Müllerem.
Zahájení stavby:duben 2005
Zálet:říjen 2010
Motor:ROTAX 912
Výzbroj:Sa vz.58 ráže 7,62x39
na cvičné střelivo

Fokker E-III (Replika)

Na přání zákazníka postavíme repliku slavné německé stíhačky v původní velikosti. Jedná se o ocelovými lany ztužený středoplošník, křídlo bude dřevěné, s profilem Göttingen 396, oproti originálu je stroj místo překrucováním řízen klasickými křidélky. Trup bude svařovaná příhradovina pro zlepšení pasivní bezpečnosti.
Rozpětí:10 m
Délka:7,2 m
Motor:ROTEC R2800
Výkon motoru:110 hp
Výzbroj:Dle přání zákazníka
Marking:Dle přání zákazníka


Cena vč. DPH: £63,673.00
Výroba E-III
Kamufláž
Kokpit
V letu
E-III po vystoupení